با توجه به شرایط مختلف گاهی پیش می آید که تمایل به ضبط صدا با تلفن همراه هوشمند خود دارید. در این صورت هر زمان که بخواهید می توانید مکالمات ضبط شده را دوباره مرور کنید. یعنی می توانید به صحبت های خویش و مخاطبتان گوش دهید.

در برخی کشور ها بنا بر دلایلی، ضبط صدا با تلفن همراه در صورتی که مخاطب بی خبر باشد، جرم محسوب می شود. در واقع در این کشور ها اگر صدای مخاطبی که با آن در حال مکالمه هستید را بون این که خبرداشته باشد ضبط کنید، مجرم محسوب می شوید.

ضبط صدا

بنابراین باید به اینگونه قوانین توجه  داشته باشید. گذشته از مسائل قانونی باید به مسائل اخلاقی نیز توجه کنید. سعی کنید با هدف سوء استفاده نسبت به ضبط صدای مخاطبانتان اقدام نکنید؛ چرا که این کار امری غیر اخلاقی محسوب می شود.

چگونه یک مکالمه یا تماس تلفنی را ضبط کنیم ؟

برای انجام این کار روش های مختلفی به کار می گیرند که برخی از آنها در کشور ما استفاده نمی شود. اپلیکیشن های مختلفی هستند که امکان ضبط مکالمه با دیگران را برای ما فراهم کرده اند.

استفاده از این برنامه ها رایج است و مورد استفاده قرار می گیرد. اما برخی شرایط هم وجود دارند که یکسری محدودیت های خاصی را پیشه رو قرار داده اند.

ضبط صدا

به طور کلی برنامه هایی که این امکان را به می دهند تا صدای مخاطب مان را از طریق تلفن ضبط کنیم، سه دسته هستند.

برنامه مبتنی بر شماره ثانویه : دسته اول این برنامه ها برای ضبط مکالمه گوشی و تماس ها استفاده می شوند. این برنامه ها یک شماره را به مکالمه دو نفره افراد اضافه می کنند. استفاده از این نوع برنامه معمولا دارای محدودیت است. برای استفاده از این اپلیکیشن نیاز به برقراری تماس گروهی به پشتیبانی اپراتور خدمات دهنده سیم کارت دارید.

ضبط صدا

اپلیکیشن های مبتنی بر یک سورس سخت افزاری : برخی دیگر از برنامه ها مبتنی بر یک سورس در خود گوشی هستند. یعنی برنامه مد نظر با قطعه سخت افزاری گوشی مثل اسپیکر، ارتباط برقرار می کند. پس از خارج شدن صدا از اسپیکر در هنگام برقراری تماس، صدا ضبط می شود. بنابراین نمی تواند صدا دو طرف را به طور همزمان ضبط کند.

اپلیکیشن مبتنی بر VoIP : سومین دسته هم مربوط به برنامه ای است که می تواند با اتصال به اینترنت و برقراری تماس مکالمه را ضبط کند. امادر همه کشور ها قابل استفاده نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *