سوال هایی درباره ضبط کردن صدا با تلفن همراه باعث می شود تا از اهمیت ضبط کردن صدا مطلع شوید. پس حتما این مقاله را مطالعه کنید.

آیا تلفن همراه دارای قابلیت ضبط صدا می باشد؟

همه گوشی‌ های اندروید دارای یکی از برنامه ‌های پیشرفته ضبط صدا نیستند، اما استفاده از این برنامه ها بسیار آسان است. شما می توانید از قابلیت ضبط صدا برای ضبط مصاحبه ‌ها، مکالمه ها، کلاس های درس یا یادداشت ‌های صوتی استفاده کنید. برای دانلود یک برنامه ضبط صدا، کافی است به فروشگاه گوگل پلی رفته و عبارت “برنامه ضبط صدا” را جستجو کنید.

ضبط صدا با گوشی

یک تلفن همراه چگونه صدا را ضبط می کند؟

برخی از تلفن های همراه اندروید مانند سامسونگ گلکسی مدل S7 دارای برنامه ضبط صدا از پیش نصب شده هستند. وقتی خواستید شروع  به ضبط صدا کنید، دکمه قرمز رنگ را بزنید. برای توقف ضبط نیز یک بار دیگر روی آن ضربه بزنید. صدا ضبط شده در بایگانی یا همان پوشه های تلفن همراه ذخیره می شود.

ضبط صدا با گوشی

چه مدت می توانم صدا را با استفاده از تلفن خود ضبط کنم؟

پاسخ این سوال ساده می باشد؛ تا زمانی که تلفن همره شارژ و حافظه داشته باشد. فرمت فایل صدا ثبت شده، نوع صدا و نرخ داده را بررسی کنید. به علاوه بهتر است عمل ضبط کردن تا زمانی که انجام دهید تا تلفن همراه بیش از حد گرم نشود.

قابلیت ضبط صدا تلفن همراه من کجاست؟

ابتدا باید محل قرار گرفتن میکروفون های تلفن همراه خود را پیدا کنید. بیشتر میکروفون تلفن همراه های هوشمند، در پشت تلفن همراه ونزدیک قسمت پایینی آن قرار دارند. با شروع ضبط، بهتر است میکروفون گوشی را در جهت شخصی که در حال صحبت است نگه دارید.

بعد از پیدا کردن میکروفون ها، در بین برنامه های پیش فرض به دنبال آیکون بلندگو باشید. به احتمال زیاد این آیکون نشان دهنده برنامه ضبط صدا می باشد.

ضبط صدا با گوشی

آیا برنامه‌ای وجود دارد که صدا ضبط شده را به متن تبدیل کند؟

برای برنامه های اندروید ما برنامه Evernote را پیشنهاد می کنیم. شما همیشه می توانید از این برنامه برای ضبط یادداشت های صوتی مانند سخنرانی یا جلسات استفاده کنید. این برنامه به شما این امکان را می دهد تا فایل صوتی را به متن تبدیل کنید. این برنامه کاملا رایگان است؛ اما به دلیل اینکه Evernote از سرویس رونویسی متن گوگل در اندروید استفاده می کند باید حتما آنلاین باشید.

ضبط صدا با گوشی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *