کمپانی زوم یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری است و تمرکز ویژه‌ای در ساخت دستگاه‌های ضبط صدا دارد. در این مقاله به نقد و بررسی دستگاه ضبط صدا زوم  F1-LP پرداخته و شما را با امکانات این دستگاه آشنا خواهیم کرد.

 

مشخصات ظاهری دستگاه ضبط صدا زوم F1-LP

 

دستگاه ضبط صدا زوم F1-LP یک ویس رکوردر کوچک است که به راحتی می‌توانید با خود حمل کرده و در موقعیت‌های مورد نیاز از آن استفاده نمایید . اگر یکی از ملاک‌های اصلی شما برای انتخاب و خرید یک ویس رکوردر ابعاد مناسب دستگاه است ، با خیال راحت می‌توانید این محصول را خریداری کنید و از کار با آن لذت ببرید . ویس رکوردر زوم F1-LP را می‌توان به‌راحتی به کمربند یا بند کیف خود وصل کرده و هرجا که لازم شد کار ضبط صدا را انجام دهید .

نمایشگر دستگاه ضبط صدا زوم F1-LP علاوه بر این‌که بر تکمیل زیبایی ظاهری این ویس رکوردر ، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت این دستگاه از نظر فنی نیز به‌شمار می‌رود . LCD کروماتیک این ویس رکوردر خیال شما را از بابت دیدن صفحه نمایش دستگاه در زیر نور خورشید راحت کرده و کار با این صدا ضبط‌ کن را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کند .

ویس رکوردر زوم F1-LP یک دستگاه بسیار مناسب برای افرادی است که قصد دارند از این دستگاه در سخنرانی‌ها یا اجراهای زنده استفاده کنند . این دستگاه ضبط صدا دارای یک میکروفون یقه‌ای است و به شما این امکان را می‌دهد که صداهای مورد نظر خود را با وضوح و کیفیتی بسیار بالا ضبط کنید . این میکروفون به‌صورت مستقیم به دستگاه وصل می‌شود و صداهای ضبط شده را در micro SD card ذخیره می‌کند .

 

بررسی مشخصات فنی ویس رکوردر زوم F1-LP

 

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در زمینه‌ی فنی برای خریداران دستگاه‌های ضبط صدا مطرح است ، قدرت و ظرفیت باتری ویس رکوردر است . این دستگاه ضبط صدا با دو باتری نیم‌قلمی AAA کار می‌کند و علاوه بر آن می‌توانید از طریق یک آداپتور نیز انرژی مورد نیاز دستگاه را برای ضبط صدا تامین کنید .

حافظه دستگاه‌های ضبط صدا از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در تصمیم‌گیری خریداران است و نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می‌کند . پشتیبانی این ویس رکوردر از  Micro SDHC سبب شده که کاربر بتواند با استفاده از یک کارت حافظه ، فضای ذخیره‌سازی ویس رکوردر را تا ۳۲ گیگا بایت افزایش داده و حجم بالایی از اطلاعات مورد نیاز خود را در دستگاه ذخیره کند .

دستگاه ویس رکوردر زوم F1-LP با سیستم عامل‌های مختلف سازگار است و با استفاده از یک کابل ساده می‌توانید اطلاعات ذخیره شده در آن را به سیستم‌های مورد نظر خود انتقال دهید . پورت micro USB تعبیه شده در این دستگاه و سازگاری آن با سیستم عامل‌هایی مانند ویندوز و مکینتاش ، از مهم‌ترین نقاط قوت دستگاه محسوب شده و به فروش بسیار بالای آن منجر شده است .

این قابلیت جذاب و منحصربه‌فرد که توجه بسیاری از کاربران را نیز به خود جلب کرده است ، سبب شده که دستگاه ضبط صدا زوم F1-LP تبدیل به یکی از محصولات بسیار محبوب بازار شده و بتواند گوی سبقت را از دیگر رقبای خود برباید . کمپانی زوم با طراحی ورودی اختصاصی برای این ویس رکوردر ، این امکان را به کاربران داده که با اتصال میکروفون‌های X ، Y ، Midside یا شات‌گان مخصوص این کمپانی ، کیفیت میکروفون دستگاه خود را ارتقا بخشند . این قابلیت برای آن دسته از کاربرانی که نیاز به یک ضبط بسیار باکیفیت و واضح دارند ، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و سبب جلب توجه آن‌ها شده است .

خروجی هدفون دستگاه ضبط صدا زوم F1-LP مستقل است و طوری طراحی شده که می‌توان از آن به‌عنوان لاین خروجی جهت اتصال دستگاه به سیستم‌های صوتی مختلف و اسپیکر استفاده نمود .

طبق نظرسنجی‌های انجام شده از طیف وسیعی از کاربران ویس رکوردر زوم F1-LP ، تمامی این افراد ، این دستگاه را محصولی چند منظوره و بسیار کاربردی ارزیابی نموده‌اند . یکی از دلایلی که باعث پیدایش این عقیده در میان کاربران شده ، امکان نصب این دستگاه ضبط صدا روی دوربین است . با استفاده از این قابلیت می‌توانید این دستگاه را برای ضبط صدا و تصویر به‌صورت همزمان نیز به‌کار برده و نیازهای خود را به بهترین شکل ممکن مرتفع کنید .

دستگاه ضبط صدا زوم F1-LP قادر است صدا را در فرمت‌های MP3 , WAV و BWF ذخیره نماید . سازگاری این دستگاه با فرمت‌های کاربردی از مهم‌ترین دلایلی است که به فروش بالای این ابزار سبب شده و این ویس رکوردر را به یکی از محبوب‌ترین محصولات دنیای فناوری تبدیل کرده است.  برای انتخاب هر یک از فرمت‌های گفته شده کافی است از طریق منوی دستگاه ، گزینه‌ی مورد نظر را انتخاب کرده و صدا را با فرمت دلخواه ضبط کنید .

این ویس رکوردر صدا را از طریق ورودی مستقیم F1 ذخیره می‌کند و این موضوع ، حذف نویز و بالا رفتن کیفیت صداهای ضبط شده را به دنبال دارد . این موضوع ، لقب ویس رکوردر حرفه‌ای را به دستگاه ضبط صدای زوم F1-LP داده و این دستگاه را به اولویت اول خریداران تبدیل کرده است .

تغییرات ناخواسته در تنظیمات دستگاه ویس رکوردر حین ضبط صدا یکی از مشکلات رایجی است که بیشتر کاربران با آن درگیر بوده و تجربه‌های ناخوشایندی نیز در این زمینه دارند . زوم با افزودن قابلیت قفل خودکار به F1-LP ، از بروز این اتفاق جلوگیری کرده و تجربه‌ی لذت‌بخش و شیرینی را برای کاربران خود رقم می‌زند .

دیستورت شدن صداهای بلند یکی از معضلاتی است که بیشتر دستگاه‌های ویس رکوردر با آن درگیر بوده و سبب بروز مشکل برای کاربران خود می‌شوند . زوم F1-LP با مجهز بودن به لیمیتر داخلی امکان بروز چنین مشکلی را از میان برداشته و خیال شما را از بابت ضبط صدایی باکیفیت و واضح راحت می‌کند .

با توجه به مطالب گفته شده می‌توان به این نتیجه رسید که دستگاه ضبط صدا زوم F1-LP یک رکوردر حرفه‌ای و بسیار قوی است که با ارائه‌ی طیف وسیعی از قابلیت‌ها و مزایا به کاربران خود ، نیازهای آنان را به بهترین شکل ممکن پاسخ می‌دهد .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *