دانش آموزان، دانشجویان، خبرنگاران در جلسات درسی و کاری خود از دستگاه ضبط صدا استفاده می کنند. زمانی که برای ضبط صدا صرف می شود از زمان یادداشت کردن و نسخه برداری خیلی کمتر است. با استفاده از دستگاه ضبط صدا می توانید لحظات خوش و به یاد ماندی خود را ضبط کنید.

ویژگی های دستگاه ضبط صدا نسبت به گوشی بهتر و بیشتر است. این دستگاه از ظرفیت و حافظه زیادی برخوردار است. همچنین کیفیت صدای بهتری دارد.

طول عمر باتری دستگاه ضبط صدا نیز طولانی تر از گوشی است. برای انتخاب و خرید باید به یکسری ویژگی های دستگاه ضبط صدا توجه کنید.

ویژگی های دستگاه ضبط صدا

حافظه:

مهم ترین ویژگی دستگاه ضبط صدا، حافظه است. باید توجه داشته باشید که دستگاه دارای حافظه کافی برای ضببط صدا باشد. چرا که برخی ضبط کننده صدا فقط حافظه داخلی دارند و باید برای استفاده بیشتر صدا ها را به کامپیوتر یا لپ تاپ منتقل کرد.

اتصال میکروفن جانبی:

بیشتر ضبط کننده های با میکروفن های داخلی ساخته شده اند. این مدل دستگاه ها برای ضبط صدا در محیط های داخلی مناسبتر هستند. اما بعضی دستگاه های ضبط صدا می توانند به میکروفن های خارجی متصل شوند، که می توانند صدا های با کیفیت را در مکان های پر سر و صدا ضبط کنند.

ویژگی های دستگاه ضبط صدا

کاربر پسند:

یک ضبط کننده صدا باید از طراحی ساده و ظاهر خوبی بر خوردار باشد؛ تا دسترسی و استفاده راحتی داشته باشد. با توجه به شرایط کاری یا درسی، باید ضبط کننده ای انتخاب کنید که مقاوم و از مواد سختی ساخته شده باشد.

عمر باتری:

طول عمر باتری در دستگاه های ضبط صدا متفاوت است.

ویژگی های دستگاه ضبط صدا

فرمت فایل:

فرمت ذخیره سازی ضبط صدا جزو ویژگی های مهم است؛ چون هر فرمت نمی تواند در همه دستگاه ها پخش شود.

قابلیت تشخیص صدا:

مهم ترین قلبلیت سیستم، تشخیص صدای آن است. این ویژگی باعث می شود به محض دریاف سیگنال صوتی دستگاه ضبط صدا شروع به کار کند. همچنین با قطع صدا دستگاه متوقف شود.

حذف نویز در رکوردر:

حذف نویز به کاهش نویز در ضبط کمک می کند. به ویژه در مکان های پر سرو صدا به کار می آید.

ویژگی های دستگاه ضبط صدا

قابلیت علامت گذاری بر روی فایل:

این ویژگی مفید در مواقعی استفاده می شود که نیاز دارید دوباره در زمان دیگر فایل را پخش کنید.

پشتیبانی از USB :

اکثر دستگاه ها دارای این ویژگی برای انتقال اطلاعات بر روی فلش یا CD هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *