دستگاه ضبط صدا Sony PCM-M10 یکی از برترین سیستم های نسل سومی می باشد که پس از دستگاه ضبط  صدا محیط نسل اول و دومی PCMD1 و PCMD50 تولید و روانه بازار شده است.

قصد این را نداریم که بگوییم  PCM M10 جزو دسته ی دستگاه ضبط صدا ارزان قیمت می باشد،اما قیمت آن نسبت به مدل های D1 و D50 بسیار ارزان تر بوده و یکی از بهترین هدیه های این کمپانی می باشد.

البته ذکر این نکته نیز لازم است که بگوییم PCM M10 بسیاری از ویژگی هایی را که دستگاه های که دو برابر قیمت آن دارند را دارد ولی وقتی با آن ها مقایسه می کنیم در برخی مشخصه ها همچون نسبت سیگنال به نویز، اتصال اپتیکال با کاستی هایی نیز مواجه است.

دستگاه ضبط صدا Sony PCM-M10

کمپانی بزرگ سونی یک ابتکار جدید و خاص در طراحی کردن میکروفن های دستگاه ضبط صدا مخفی PCM M10 به خرج داده است و آنها را در داخل محفظه ای قرار داده است که امکان تغییر زاویه X-Y نیز وجود ندارد.

همین ترفند ساده سب شده تا هزینه خرید این دستگاه برای مصرف کنندگان تا مقدار بسیار زیادی کاهش پیدا کند.

اما در رکوردر PCMM50 حالت های استریو واید و X-Y نیز به چشم می خورد،به طرزی که میکروفن های اکسترنال از بیرون روی دماغه آن سوار خواهند شد.دستگاه ضبط صدا Sony PCM-M10

مشخصات دستگاه ضبط صدا Sony PCM-M10

با توجه به وزن بسیار سبکی که برای این دستگاه ضبط صدا در نظر گرفه شده است کاربران بدون هیچ مشکلی می توانند آن را با خود حمل نمایند و در هر جایی که خواستند از آن استفاده نمایند.

در مقایسه با دستگاه های قبلی آپشن های بسیار بیشتری نیز برای این دستگاه در نظر گرفته شده است که از جمله این آپشن ها ضبط مستقیم به صورت MP3 می باشد.

این دستگاه ضبط صدا قادر است تا فایل های صوتی را با فرمت های MP3 و WAV ضبط نماید و در صورت نیاز با همین فرمت ها نیز پخش نماید.دستگاه ضبط صدا Sony PCM-M10

به علاوه یک صفحه نمایش بزرگ از نوع LCD  روی این دستگاه ضبط صدا تعبیه شده است که که بک لایت زرد رنگ به آن این امکان را می دهد که در شب و محیط های تاریک به آسانی دیده شود.

دستگاه ضبط خبرنگاری سونی PCM-M10 بوسیله ی دو عدد باتری AA روشن خواهد شد و همچنین قادر است تا به وسیله پورت USB ای که بر روی بدنه این دستگاه تعبیه شده است نیز شارژ شود.

مقدار حافظه ی  داخلی ای که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است نیز حدود ۴ گیگابایت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *