قویترین دستگاه ضبط صدا

 

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که برای خریداران ویس رکوردر که به دنبال تهیه بهترین محصول بازار هستند ،  مطرح می‌شود این است که در خرید قویترین دستگاه ضبط صدا به چه نکاتی باید توجه کنند؟ در ادامه به تشریح این موضوع پرداخته و مهم‌ترین ملاک‌هایی را که در خرید ویس رکوردر باید مد نظر داشته باشید ، بیان خواهیم کرد .

 

منظور از قویترین ویس رکوردر بازار چیست؟

 

قویترین دستگاه ضبط صدا

سال‌ها از زمانی که اولین دستگاه‌ ضبط صدا به بازار‌های جهانی عرضه شده و مورد استفاده اقشار گوناگون قرار گرفتند می‌گذرد . شاید به خاطر داشته باشید که واکمن‌ها و دستگاه‌های ضبط صوت ، اولین نسل از ویس رکوردرهای عرضه شده به بازار بوده و برای مدت‌های طولانی نیازهای کاربران خود برای ضبط و ذخیره صدا را برآورده می‌کردند . با گذشت زمان و پیشرفت‌ علم و فناوری ، این دستگاه‌ها نیز مانند دیگر اختراعات بشر ، دستخوش تغییر شده و با شکل و شمایلی جدید در اختیار کاربران خود قرار گرفتند .

دستگاه‌های ضبط صدای کنونی دیگر مانند اجداد خود فقط صدای محیط اطراف را ضبط نکرده و با ارائه‌ی طبف وسیعی از قابلیت‌های جذاب به کاربران خود ، آن‌ها را از دیگر ابزارهای جانبی بی‌نیاز می‌کنند . با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که برخی از این دستگاه‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند ، می‌توان گفت که منظور از قویترین دستگاه ضبط صدا ، دستگاهی است که علاوه بر قابلیت رکوردر صداهای محیط ، امانات دیگری را نیز به کاربران خود عرضه نماید .

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که وجود آن در دستگاه‌های ضبط صدا نقش بسیار مهمی در قوی و محبوب بودن این دستگاه‌ها ایفا می‌کند ، قدرت میکروفون آن‌ها است . قویترین ویس رکوردرهای بازار به دلیل برخورداری از میکروفون‌های بسیار قوی و حساس ، قادرند صداهای محیط را با کیفیت بسیار بالایی ضبط کرده و هر آن‌چه که از یک دستگاه ضبط صدا انتظاردارید را در اختیارتان قرار دهند .

قابلیت‌های قویترین ویس رکوردرهای بازار تنها به این مورد ختم نمی‌شود و مجموعه‌ی وسیعی از امکانات را در بر می‌گیرد که همگی به رفع نیازهای کاربران خود ، به بهترین شکل ممکن کمک کرده و آن‌ها را از خرید ابزارهای مکمل دیگر بی‌نیاز می‌سازند . در ادامه به معرفی این قابلیت‌ها پرداخته و نکاتی که در هنگام انتخاب قویترین ویس رکوردر باید مدنظر داشته باشید را ذکر خواهیم کرد .

 

میکروفون قوی و حساس ،  گام اول در انتخاب

قویترین دستگاه ضبط صدا

 

همان‌طور که در قسمت قبل نیز اشاره کردیم ، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های قویترین و بهترین دستگاه‌های ضبط صدا ، بالا بودن قدرت و حساسیت میکروفون آن‌ها است . قوی بودن میکروفون یک دستگاه ویس رکوردر در واقع به این معنی است که صدای خروجی و ضبط شده از این دستگاه ، کیفیت بسیار بالایی داشته و نیازهای شما را به بهترین شکل ممکن پاسخگو خواهد بود . قدرت و حساسیت بالای میکروفون ویس رکودر در موقعیت‌هایی که منبع صدا از فاصله‌ی نسبتا دوری از شما قرار دارد ، بیش از پیش اهمیت خود را به شما نشان داده و لزوم برخورداری دستگاه از این قابلیت را به رخ‌تان می‌کشد ؛ بنابراین اولین و مهم‌ترین ملاکی که در هنگام خرید و انتخاب قویترین دستگاه ضبط صدا باید به آن توجه نمایید ، حساسیت و قدرت بالای میکروفون دستگاه است .

 

توجه به ظرفیت و قدرت باتری دستگاه ضبط صدا

 

قویترین دستگاه ضبط صدا

 

دومین ملاک بسیار مهمی که در انتخاب قویترین ویس رکوردر بازار باید مدنظر داشته باشید ، قدرت و ظرفیت بالای باتری این دستگاه است . هرچه دستگاه ضبط صدا مخفی  از باتری قوی‌تری بهره‌مند باشد به این معنا است که دیگر نیازی نیست نگران شارژ دستگاه خود بوده و به‌دلیل نداشتن شارژ کافی ، قادر به ضبط صدا نباشید . قویترین دستگاه ضبط صدای بازار قادر است مدت زمان طولانی‌تری شارژ خود را نگه داشته و به نگرانی‌های شما در رابطه با تمام شدن شارژ باتری ویس رکوردر پایان دهد . علاوه بر طولانی بودن مدت‌زمان نگه‌داری شارژ توسط قویترین دستگاه‌های ضبط صدا ، این رکوردرها در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیز شارژمی‌شوند و دیگر نیازی نیست وقت زیادی را برای تکمیل شدن شارژ باتری دستگاه خود صرف نمایید . استفاده از باتری‌های لیتیومی قدرتمند در نسل جدید ویس رکوردرها سبب شده تا این دستگاه‌ها جزو قویترین و بهترین دستگاه‌های ضبط صدای بازار به‌شمار رفته و تقاضای بسیار بالایی برای آن‌ها در بازار وجود داشته باشد .

 

فرمت‌های ضبط صدای دستگاه ویس رکوردر

 

قویترین دستگاه ضبط صدا

 

دستگاه‌ ضبط صدا ی مختلفی در بازار وجود دارند که هر یک از آن‌ها ، صداهای محیط را با فرمت یا فرمت‌های خاصی ضبط می‌کنند؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در خرید قویترین دستگاه ضبط صدا باید به آن توجه نمایید ، فرمت‌های ضبط صدا توسط ویس رکوردر است . علاوه بر تنوع موجود در فرمت‌های ضبط صدا توسط دستگاه‌های ویس رکوردر ، فرمت پخش صدا توسط این دستگاه‌ها نیز متفاوت بوده و یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در تعیین بهترین دستگاه ضبط صدا به‌شمار می‌رود . رایج و کاربردی‌ بودن فرمت ضبط و پخش صدا توسط ویس رکوردر ، زمانی اهمیت خود را نشان خواهد داد که بخواهید صدای ضبط شده را به پلتفرم‌ها و دستگاه‌های دیگری انتقال داده و بررسی نمایید ؛ پس در خرید دستگاه ویس رکوردر به این موضوع بسیار مهم توجه کرده و با بررسی دقیق آن ، اقدام به انتخاب یک محصول مناسب و مفید برای خود نمایید .

 

 

 

از حافظه داخلی دستگاه غافل نشوید

قویترین دستگاه ضبط صدا

 

بدون شک یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین عوامل تاثیرگذار در تعیین قویترین دستگاه ضبط صدا ، میزان حافظه‌ی داخلی ویس رکوردر است . هر چه یک دستگاه ضبط صدا از میزان حافظه‌ی بالاتری برخوردار باشد،  شما را از خالی کردن مداوم اطلاعات ذخیره شده در دستگاه بی‌نیاز کرده و به بهترین شکل ممکن ، انتظاراتتان را برآورده خواهد کرد . بنابراین یکی از ملاک‌های بسیار مهمی که در پروسه‌ی انتخاب یک دستگاه ضبط صدا باید به آن دقت کرده و بر اساس آن انتخاب مورد نظرتان را انجام دهید ، میزان حافظه‌ی داخلی دستگاه ویس رکوردر است .

در این مقاله ابتدا مفهوم قویترین دستگاه ضبط صدا را تشریح کرده و  ضمن ارائه اطلاعات کلی در رابطه با دستگاه‌های ویس رکوردر ، گفتیم که منظور از این اصطلاح چیست . در ادامه به بیان مهم‌ترین نکات و فاکتورهایی که در هنگام انتخاب قویترین ویس رکوردر بازار باید مد نظر قرار دهید ، پرداخته و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دادیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *