تاریخچه پیدایش دستگاه ضبط صدا مطلب جالبی است که در ادامه به شما توضیح می دهیم.

الکساندر پاولوف در ۱۶ مارس ۱۸۵۵ در روسیه به دنیا آمد. وی پس از طی تحصیلات خود، در رشته فیزیک فارغ ‏التحصیل شد و به تدریس پرداخت.

پاولوف در کنار تدریس به تحقیق و مطالعه نیز پرداخت و اقدام به ساخت دستگاهی نمود که بتواند صدا را ضبط و پخش نماید.

وی تمام  تلاش خود را برای ساخت یک کوچکترین دستگاه ضبط صدا به کار گرفت و سر انجام در تاریخ ۷ مه ۱۸۹۵ موفق به اختراع چنین دستگاهی که بتواند صدا را ضبط نماید شد که دستگاه ضبط صدا نام گرفت.

تا چندی پیش همه ی اعتقاد ها بر این بود که اولین فونوگراف تاریخ را ادیسون اختراع نموده است، اما گروهی از دانشمندان آمریکایی در یک بایگانی در پاریس موفق به کشف یک نمونه صدای ضبط شده ۱۰ ثانیه‌ای شدند که در تاریخ ۹ آوریل ۱۸۶۰ ضبط شده بود.

در این نمونه صدای ضبط شده،یک قطعه کوتاه از یک آهنگ محبوب فرانسوی با عنوان «در روشنایی ماه» خوانده می‌شود که با دستگاهی که تنها می‌توانست عملیات ضبط صدا را انجام دهد و توانایی پخش کردن آن را نداشت، ضبط شده است.

در نتیجه تاریخچه پیدایش دستگاه ضبط صدا کمی متفاوت شد.

 

تاریخچه دستگاه ضبط صدا

طراحی اولین دستگاه ضبط صدا

اولین دستگاه ضبط صدا ساخته شده که کارپاولوف بود از یک عدد شیپور ساخته شده است که به یک قلم فلزی متصل شده است و این قلم امواج صوتی را روی برگه‌ های کاغذی که با دود یک چراغ روغنی سیاه می‌شوند،حک می‌کند.

به هر حال و با در نظر گرفتن این که این دستگاه اولین دستگاه ضبط صدا تاریخ می باشد توانایی این را ندارد که صدا را باز تولید کند و آن را پخش نماید.

با اندکی تفکر میتوان به این نکته پی بردکه شاید دلیل اصلی این کاراین است که الکساندر تصور میکرد که فونوگرافش باید تنها همانند یک سیستم آرشیوسازی عمل کند.

با گذشت زمان و با نیاز پیداکردن انسان ها به بازپخش این صداها دانشمندان آمریکایی موفق شدند تا با استفاده از یک قلم مجازی این صدا را به‌صورت دیجیتال بازسازی کنند.

الکساندر پاولوف، دانشمند روس و مخترع ضبط صوت، در ۱۳ ژانویه ۱۹۶۰ میلادی درسن ۵۱ سالگی در گذشت.

تاریخچه دستگاه ضبط صدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *