دستگاه ضبط صدا Zoom H4n Pro محصولی است که توسط کمپانی بزرگ زوم به تازگی و با افزودن یک سری قابلیت‌های بیشتر به محصول پر طرفدار و محبوب خود به نام  طراحی و روانه بازار شده است.

این دستگاه ضبط صدا با استفاده از یک سیستم ضبط چهار کاناله برای ضبط کردن صدا در مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها، کنفرانس ها یا هر نوع صدایی که ضبط نمودن و شنیدن آن ممکن است لازم  و یا خاطره انگیز باشد بسیار مناسب است.

دستگاه H4n pro با استفاده از یک ورودی استریوی میکروفون XY به ضبط نمودن صدا باکیفیت بسیار بالا و واضح کمک بسزایی خواهد کرد.

این امکان ضبط دوگانه که از لحاظ فرکانسی کاملا بر روی هم منطبق می باشند، با چرخیدن حول محور عمودی، امکان ضبط نمودن صدا با الگوی ۹۰ و ۱۲۰ درجه را دارد.دستگاه ضبط صدا Zoom H4n Pro

کارایی دستگاه ضبط صدا Zoom H4n Pro

یک پری‌امپ دیجیتالی روی دستگاه ضبط صدا برای دانشجویان مدل  Zoom H4n Pro در کنار میکروفون‌های با‌کیفیت Zoom  تعبیه شده است که این قابلیت را فراهم کرده است تا صدای PCM خطی را تا کیفیتی معادل ۲۴بیت/ ۹۶ کیلوهرتز ضبط نماید.

علاوه بر این موضوع یک پورت USB روی این دستگاه تعبیه شده است که شما با استفاده از آن قادر خواهید بود تا صداهایی را که ضبط کرده اید به کامپیتر منتقل نمایید و  در صورت نیاز آن ها را به صورت زنده پخش نمایید.

دستگاه ضبط صدا Zoom H4n Pro

 

در این دستگاه ضبط کننده صدا از دو عدد جک XLR استفاده شده است که این امکان را برای کاربران خود  فراهم کرده است تا بتوانند میکروفون و بسیاری از دستگاه های دیگر را به این دستگاه اضافه نمایند و نهایت لذت را از استفاده از این دستگاه برد.

علاوه بر این شما قادر خواهید بود تا با استفاده از یک میکروفون مخفی داخلی که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است فایل‌های ضبط شده را مرور کنید و آن ها را بشنوید.

مقدار انرژی و نیروی این دستگاه از چهار باتری قلمی از نوع AA تامین می شود که قادر است تا تا ۱۱ ساعت به‌صورت متداوم صدا را باکیفیت ۱۶ بیت ضبط نماید.دستگاه ضبط صدا Zoom H4n Pro

ظاهر دستگاه Zoom H4n Pro

در قسمت جلویی این دستگاه ضبط صدا محیط یک نمایشگر LCD از نوع Backlight تعبیه شده است که شما به وسیله ی آن قادر خواهید بود تا در محیط‌های کم‌نور تنظیمات و آپشن هایی را که برای ضبط صدا در نظر گرفته شده است به آسانی و بدون دردسر مشاهده و در صورت لزوم تنظیم نمایید.

H4N pro توانایی ضبط کردن  صدا تا چهار کانال را نیز دارد.

به علاوه این دستگاه با بهره‌گیری از حالت ضبط MRT و ضبط ۴ صدا به‌ صورت کاملا مجزا و جداگانه،قابلیت پخش کردن آن ها را نیز برای کاربر فراهم نموده است.

لازم به ذکر است که این دستگاه تعداد کمی از افکت ها را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد و کاربر این امکان را دارد که یک سری اصلاحات ابتدایی را بر روی فایل ضبط شده انجام دهد، اما افکت های بیشتر و حرفه ای تر را باید با استفاده از نرم‌افزار Cubase LE و با استفاده از یک کامپیوتر انجام داد.

رکوردر H4n pro از افکت‌های مخصوص و متنوعی برای ضبط کردن صدا استفاده می کند.

از جمله این افکت ها اکو و Delay می باشد که می توان از آنها برای فضاسازی و تغییر کیفیت صدای ضبط شده استقاده کرد.دستگاه ضبط صدا Zoom H4n Pro

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *